عابديني:استعفاي صفايي فراهاني لطف بزرگي به فوتبال ايران است

ورزشی یزدفردا : مديرعامل اسبق پرسپوليس گفت: استعفاي فراهاني لطف بزرگي به فوتبال ايران است چراكه تعطيلي آن بهتر از در اختيار غريبه‌ها افتادن است.


محسن صفايي فراهاني، سرپرست كميته انتقالي تهديد كرده كه اگر ديگران بخواهند در مسائل فوتبال دخالت كنند و نظر بدهند؛ استعفا مي‌كند. او حتي از انتخابات سرمربي تيم اميد هم انتقاد كرده و آن را دخالت غيرقانوني دانسته است.
امير عابديني، مديرعامل اسبق باشگاه پرسپوليس و فردي كه روزگاري زمام امور فدراسيون را برعهده داشت، در گفت و گو با خبرگزاري فارس، اظهار داشت: شرح وظيفه اين كميته 6 نفره چيست؟ اگر اصلاح اساسنامه وظيفه است، پس مصاحبه‌هايي كه انجام مي‌دهند چيست؟ آيا قرار است با يك مديريت 100 روزه سيستم فوتبال ما بر هم بريزد؟ دخالت آنها در امور اجرايي ثبات كاري فدراسيون را برهم مي‌زند؛ مگر آنكه مطمئن باشند بعد از صد روز، يكي از نفرات خودشان رئيس فدراسيون مي‌شود و سياست‌هايش با آقايان هماهنگ است.
وي ادامه داد: اگر اين هيئت امين فيفا است و مي‌خواهد بعد از نظارت بر انتخابات كنار برود، نبايد در اين صد روز در كارها دخالت كند. هدايت معنايش دخالت نيست. اين كميته 6 نفره نبايد در عزل و نصب‌ها و ساير برنامه‌هاي اجرايي فدراسيون دخالت كند. آنها بايد بعد از صد روز همه چيز را تحويل هيئت رئيسه بعدي بدهند و بروند.
رئيس اسبق فدراسيون فوتبال متذكر شد: اعضاي هيئت 6 نفره نمي‌توانند در انتخابات شركت كنند. آنها امين فيفا هستند و قرار است به عنوان ناظران مورد اعتماد كار خودشان كه همان اصلاح اساسنامه است را انجام دهند؛ بنابراين، مصاحبه‌هاي آنها كاملاً بي‌معني است.
عابديني درباره اينكه صفايي فراهاني مسئولان ورزش و اهالي فوتبال را تهديد به استعفا كرده است، گفت: اگر استعفا بدهند، واقعا بزرگواري مي‌كنند چراكه قرار نيست در اين مدت كوتاه سيستم فوتبال را بر هم بريزند و همه چيز ر ا زير و رو كنند. وظيفه آقاي صفايي فراهاني و ساير همكاران در كميته انتقالي برطرف كردن ايرادها و اشكال‌هاي اساسنامه است و مسائلي مثل اعزام تيم ملي به تورنمنت امارات ارتباطي به آنها ندارد. استعفاي آقاي صفايي فراهاني لطف بزرگي به فوتبال ما است.
وي تاكيد كرد: فيفا خودش بلد بود در كنار تمام بندها و تبصره‌هايي كه براي كار هيئت انتقالي در نظر گرفته، بندي را هم تدارك ببيند كه تمام مسئولان فعلي فدراسيون حذف شوند و كميته انتقالي مسئولان جديدي را به خدمت بگيرد. بنابراين، فيفا نخواسته اين افراد در امور اجرايي دخالت كنند. آنها بايد اساسنامه فدراسيون را تدوين و تنظيم كنند و انتخابات را براساس مباني قانوني برپا كنند.
مديرعامل اسبق پرسپوليس درباره اينكه اگر صفايي فراهاني استعفا كند، خطر تعليق فوتبال ايران را تهديد مي‌كند، گفت: به عنوان كسي كه در فوتبال اين مملكت نقش دارم و براي تمامي جامعه آن احترام قائل هستم، به جرات مي‌گويم، با اين گروكشي‌ها مشكل ما حل نمي‌شود. به فرض هم اگر فوتبال ما 2 سال تعطيل شود، بهتر از آن است كه در اختيار آدم‌هايي بيفتد كه مال ما نيستند.
عابديني اظهار داشت: ما كه نبايد براي يك اساسنامه همه چيز را زير پا بگذاريم. نبايد فوتبال را سياسي كرد. تا پيش از اين شناختي از هاشمي نداشتم؛ اما خالصانه كار مي‌كند. اگر سرمربي تيم اميد انتخاب شده، وظيفه كميته ملي المپيك است كه آن را به مسئولان فدراسيون واگذار كرده و مطمئن باشيد اگر امروز مصطفوي جاي صفايي فراهاني بود، باز هم همين حرف‌ها را بر زبان مي‌آوردم چون بايد طرف حق را بگيريم.
وي در خصوص اينكه صفايي فراهاني گفته مدت‌ها است نتوانسته رئيس سازمان تربيت بدني را ملاقات كند، خاطر نشان ساخت: قرار نيست آقاي علي آبادي را ببينند. صفايي فراهاني حكمش را از فيفا گرفته و با آنها سر و كار دارد. آنها بايد در يك اتاق بنشينند و اساسنامه را تنظيم و تدوين كنند. البته نبايد تمام مسئوليت‌ها خود را در اختيار فيفا قرار دهيم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا